Strona wykorzystuje pliki cookies, je┼Ťli wyra┼╝asz zgod─Ö na u┼╝ywanie cookies, zostan─ů one zapisane w pami─Öci twojej przegl─ůdarki. W przypadku nie wyra┼╝enia zgody nie jeste┼Ťmy w stanie zagwarantowa─ç pe┼énej funkcjonalno┼Ťci strony!
1%
KRS 0000230841

          Przyczy┼ä si─Ö do rozwoju sportu za tak nie wiele - wystarczy wype┼éni─ç kilka rubryk przeka┼╝ 1% nale┼╝nego podatku na rzecz LZS Justyn├│w 

CHODZI─ć Z KIJKAMI CZY NIE CHODZI─ć ? OTO JEST PYTANIE.

Przeczytaj , jak dopowiedzia┼é na powy┼╝sze pytanie jeden z Kijkarzy Pan Jerzy R─Öbecki a potem sam sobie zadaj pytanie : NORDIC WALKING ÔÇô DLACZEGO WARTO ?

ÔÇ× Czy trzeba mie─ç jak─ůkolwiek motywacj─Ö aby wykona─ç zadanie, ─çwiczenie? Ju┼╝ samo pozytywne nastawienie na jedn─ů mo┼╝liw─ů odpowied┼║ mo┼╝e prowadzi─ç do odnalezienia wielu rozwi─ůza┼ä i koncepcji. Wewn─Ötrzne nastawienie na ÔÇ×TAKÔÇŁ jest motorem nap─Ödowym naszego dzia┼éania, kt├│ry popycha do zrobienia pierwszego kroku. Kiedy wyzb─Ödziemy si─Ö strachu i obaw zwi─ůzanych z l─Ökami i frustracj─ů, ┼╝e to si─Ö nie uda, ┼╝e nie mam czasu, ┼╝e jestem zm─Öczony ÔÇô pojawia si─Ö w naszej g┼éowie PLAN! Na pocz─ůtku jest to tylko szkic, co┼Ť prostego, co┼Ť ┼éatwego cos co mo┼╝na w┼éa┼Ťciwie zrobi─ç nawet teraz. Wygl─ůdam zatem przez okno i dostrzegam, ┼╝e w okolicy jest park, niedaleko si┼éownia, dwa przystanki autobusem dalej jest basen, a w piwnicy to stoi rower! Okazuje si─Ö , ┼╝e mo┼╝liwych rozwi─ůza┼ä, je┼Ťli chodzi o aktywno┼Ť─ç fizyczn─ů jest sporo. Jest ich na tyle du┼╝o, ┼╝e znajdujemy nawet wyt┼éumaczenie ┼╝eby jednak nie robi─ç nic, bo przecie┼╝ nawet nie wiem co chc─Ö robi─ç i jak si─Ö rusza─ç. To jest za trudne, jestem ju┼╝ za stary i nie dam rady. Ufff! Wracam zatem na kanap─Ö, w┼é─ůczam telewizor, ogl─ůdam kana┼é sportowy i wspominam, jak to kiedy┼Ť ca┼éy dzie┼ä na boisku sp─Ödza┼éem.

     By┼éo jednak jeszcze cos co nie dawa┼éo mi spokoju. Kiedy wraca┼éem ostatnio z pracy i przechodzi┼éem przez park, zobaczy┼éem ludzi, kt├│rzy chodzili po parku z kijami i wygl─ůdali na zadowolonych i u┼Ťmiechni─Ötych. O co chodzi z tymi kijami? ┼╗e co to niby daje?

Sprawdz─Ö w internecie. Wpisuje w wyszukiwark─Ö ÔÇ×kijkiÔÇŁ i wyskakuje ÔÇ×NORDIC WALKINGÔÇŁ. CzytamÔÇŽ

aspekty zdrowotne i korzy┼Ťci wynikaj─ůce z prawid┼éowej techniki Nordic Walking:

- anga┼╝uje do ruchu a┼╝ 600 mi─Ö┼Ťni co stanowi 90% uk┼éadu mi─Ö┼Ťniowego,

- pozwala spali─ç 400 kalorii na godzin─Ö,

- odci─ů┼╝a stawy ko┼äczyn dolnych i kr─Ögos┼éupa a┼╝ o 5 kg na ka┼╝dy krok,

- buduje gorset mi─Ö┼Ťniowy wok├│┼é kr─Ögos┼éupa,

- doskonale kszta┼étuje sylwetk─Ö, przede wszystkim tali─Ö i po┼Ťladki,

- wzmacnia serce, wspomaga prac─Ö uk┼éadu kr─ů┼╝enia i uk┼éadu limfatycznego,

- wzmacnia mi─Ö┼Ťnie oddechowe,

- pomaga utrzymać równowagę, kształtuje koordynację

- ─çwiczy si┼é─Ö, wytrzyma┼éo┼Ť─ç i gibko┼Ť─ç

- zwi─Öksza odporno┼Ť─ç organizmu, polepsza odporno┼Ť─ç na choroby

Sporo tego, my┼Ťl─Ö, co┼Ť w tym musi by─ç. Postanowi┼éem samemu spr├│bowa─ç.

Powiedzia┼éem sobie : ZROBI─ś TO!

Znalaz┼éem instruktora i grup─Ö. Tak po prostu. Na pocz─ůtku niepewnie jakbym uczy┼é si─Ö od nowa chodzi─ç, potem ju┼╝ naturalnie. Kije przesta┼éy przeszkadza─ç ÔÇô wr─Öcz przeciwnie, pomaga┼éy mi. Sylwetka zacz─Ö┼éa si─Ö prostowa─ç, stawa┼éem si─Ö coraz bardziej pewny siebie i tego co robi─Ö. Krok by┼é coraz d┼éu┼╝szy, szed┼éem coraz dalej, d┼éu┼╝ej i szybciej. Godzina mija┼éa bardzo szybko i nie by┼éem ju┼╝ taki zm─Öczony jak na pocz─ůtku. Ustabilizowa┼éo si─Ö ci┼Ťnienie krwi, troch─Ö spadla waga cia┼éa i poprawi┼é si─Ö zarys sylwetki.

By┼éem zdumiony faktem, ┼╝e prosta aktywno┼Ť─ç ruchowa jak NORDIC WALKING mo┼╝e mie─ç tak dobry wp┼éyw na cia┼éo i samopoczucie. Przesta┼éem narzeka─ç, zacz─ů┼éem szuka─ç odpowiedzi w ka┼╝dym problemie, kt├│ry stawa┼é si─Ö tylko kolejnym ┼╝yciowym wyzwaniem. Zobaczy┼éem na nowo przyrod─Ö wok├│┼é mnie, zacz─ů┼éem dostrzega─ç ludzi i rozmawia─ç z nimi w parku podczas wsp├│lnego marszu. Potem spostrzeg┼éem, ┼╝e RAZEM mo┼╝emy doj┼Ť─ç do celu, jakim jest zdrowe ┼╝ycie.

NORDIC WALKING jest naprawd─Ö prost─ů i weso┼é─ů aktywno┼Ťci─ů ruchow─ů a motywacji do uprawiania tego rodzaju aktywno┼Ťci jest tyle ile ludzi zajmuje si─Ö NW w czasie wolnym. Istotn─ů rzecz─ů w NORDIC WALKING jest to, ┼╝e w codziennym treningu nie ma rywalizacji. Mo┼╝e to robi─ç naprawd─Ö ka┼╝dy bez wzgl─Ödu na wiek i tempo marszu. Innym cennym aspektem NW jest pog┼é─Öbianie relacji spo┼éecznych. Tworzy si─Ö coraz wi─Öcej grup, zaczynaj─ů chodzi─ç s─ůsiedzi, osoby samotne. Ludzie zaczynaj─ů ze sob─ů rozmawia─ç o ┼╝yciu, o motywacji, o sukcesach czy problemach. NW integruje rodzin─Ö i jest niedrogim sposobem na sp─Ödzanie czasu wolnego przez ca┼éy rok. Tym bardziej,  ┼╝e nie wymaga od ─çwicz─ůcego du┼╝ego wysi┼éku, co mo┼╝e by─ç zach─Öt─ů dla dzieci, kt├│re niech─Ötnie robi─ů to, co ka┼╝─ů im rodzice, tylko wyra┼║nie ich na┼Ťladuj─ů. Co mog─Ö jescse zatem zrobi─ç? Mog─Ö wy┼é─ůczy─ç telewizor i p├│j┼Ť─ç na spacer.

Z kijkami oczywi┼Ťcie! 

 

Poprzedni Mecz

   
LZS Justyn├│w - MKP Boruta II Zgierz
3 : 1

Następne mecze piłkarzy

ŁÓDZKA A KLASA gr. II

  24.03.2019 r. godz. 14.00 (niedziela)

     
LZS Justynów - Włókniarz Zgierz

Łódzka Klasa A Grupa II

Lp. Klub Mecze Punkty
 1  KKS Koluszki  12  29
 2  R├│┼╝yca
 12  28
 3  B┼é─Ökitni Dmosin
 12  27
 4  W┼éokniarz Zgierz
 12  23
 5  Milan Club Polonia
 12  21
 6  LZS Justyn├│w
 12  20
 7  MKP Boruta II Zgierz
 12  17
 8  Ga┼ék├│wek  12  16
 9  Sport Perfect  12  14
 10  Czarni Smardzew
 12  9
 11  Wi─Öcej Ni┼╝ Sport
 12  7
 12  Zamek Skotniki
 12  6
 13  Kalonka
 12  3
       

Sponsorzy

Sponsor główny:

Urz─ůd Gminy w Andrespolu

 

Sponsorzy i partnerzy:

 

logoR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

logoR